تنظیم تاریخ و ساعت در ویندوز ۱۱

تنظیم تاریخ و ساعت ویندوز ۱۱ یعنی نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، روش های متفاوتی وجود دارد. که ما در ادامه ساده ترین روش تغییر تاریخ و ساعت در ویندوز ۱۱ را به شما آموزش می دهیم. به دلیل تغییرات رابط کاربری این نسخه در مقایسه با ویندوز ۱۰، به شکل متفاوت انجام می شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران وقتی این نسخه جذاب و زیبا را نصب می کنند، برای تغییر دادن ساعت و تاریخ با مشکل مواجه می شوند.

ساده ترین روش تنظیمات ساعت و تاریخ در ویندوز11

ساده ترین روش تنظیمات ساعت و تاریخ در ویندوز۱۱

ابتدا بر روی نوار ابزار پایین ویندوز ۱۱ و قسمتی که در آن تاریخ و زمان نشان داده می شود که در شکل زیر نیز مشاهده میفرمایید کلیک راست را بزنید و سپس بر روی گزینه adjust date and time کلیک کنید.

در پنجره باز شده همچنان که مشاهده می کنید سه گزینه برای روشن و خاموش کردن وجود دارد.

  1. در گزینه شماره یک اگر بصورت روشن باشد تنظیمات مکانی شما بصورت اتوماتیک تنظیم می شود در صورتی که می خواهید تنظیمات درست باشد بایستی آنرا خاموش کنید و تنظیم را بر روی تهران قرار دهید.
  2. در گزینه شماره دو اگر بصورت روشن قرار داشته باشد ساعت با استفاده از اینترنت و سرور ساعت مایکروسافت بصورت اتوماتیک تنظیم می شود، اگر می خواهید این کار را بصورت دستی انجام دهید و کامپیوتر شما به اینترنت برای تنظیم دسترسی ندارد آنرا خاموش کنید و تنظیمات ساعت را خودتان انجام دهید.
  3. گرینه سه برای نمایش ساعت و تاریخ در نوار ابزار پایین است که توصیه می شود همیشه آنرا روشن نگه دارید تا تنظیمات خود را ببینید تا اشتباه نباشد زیرا اساس نمایش تاریخ و ساعت تغییر فایل های شما ساعت ویندوز شما است.

روش های دیگری برای این کار هست اما ما ساده ترین روش را برای شما در این مقاله بازگو کردیم تا به راحتی تنظیمات خود را انجام دهید.

صفحه آبی (Blue Screen) ویندوز

انواع پورت های نمایشگر را بشناسیم؟

رمز عبور خود را دیگر فراموش نکنید!

تنظیم تاریخ و ساعت در ویندوز ۱۱

BIOS (بایوس) چیست ؟