هوش مصنوعی ریکال Recall ویندوز

Windows Recall (ویندوز ریکال) چیست؟

مایکروسافت در آستانه‌ی راه‌اندازی یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با نام «ریکال» (Recall) در ویندوز است که از هر کاری که در رایانه‌ی شخصی خود انجام می‌دهید، عکس می‌گیرد تا یک حافظه‌ی تصویری از فعالیت‌های شما شکل دهد و امکان جست‌وجو میان آن‌ها را فراهم کند. به عبارت دیگر Recall در حقیقت بخشی از رایانه‌های شخصی Copilot Plus جدید است که در ۱۸ ژوئن معرفی می‌شوند، اما کارشناسانی که این ویژگی را آزمایش کرده‌اند، پیش از این هشدار داده‌اند که Recall می‌تواند یک فاجعه برای امنیت سایبری باشد.

هوش-مصنوعی-ریکال-ویندوز11

ریکال، به معنای «یادآوری»، یک ویژگی تازه در ویندوز است که بر پایه‌ی هوش مصنوعی، به شما امکان می‌دهد در طول زمان جست‌وجو کنید تا محتوای مورد نیاز خود را در میان کارهایی که پیش از این با رایانه انجام داده‌اید، پیدا کنید. فقط کافی است آنچه را که به یاد می‌آورید توضیح دهید تا Recall لحظه‌ی مورد نظرتان را بازیابی کند و به شما نشان دهد.

هوش مصنوعی ریکال چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی Recall از صفحه نمایش شما به طور پیوسته عکس می‌گیرد و این اسکرین‌شات‌ها را در یک جدول زمانی ذخیره می‌کند. این عکس‌ها هر پنج ثانیه گرفته می‌شوند، در حالی که محتوای روی صفحه هم باید با عکس‌های قبلی متفاوت باشد. این عکس‌ها به صورت محلی روی رایانه‌ی شخصی شما ذخیره و تجزیه‌وتحلیل می‌شوند. بدین ترتیب ریکال با تجزیه‌وتحلیل عکس‌های ثبت شده، این ویژگی را فراهم می‌کند تا تنها با استفاده از زبان طبیعی به جست‌وجو برای فعالیت مورد نظرتان از جمله تصاویر و متن بپردازید.

می‌توان گفت که Recall به شیوه‌ای طراحی شده است تا با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی لوکال از هر چیزی که در رایانه‌ی خود می‌بینید یا انجام می‌دهید، تصویربرداری کند و سپس به شما امکان جست‌وجو و بازیابی هر چیزی را در چند ثانیه بدهد. حتی یک جدول زمانی قابل مرور وجود دارد که می‌توانید در آن پیمایش کنید. همه چیز در Recall طوری طراحی شده است که محلی و خصوصی در دستگاه باقی بماند. به گفته‌ی مایکروسافت، ریکال برای پردازش تصاویر به NPU متکی است و بنابراین هیچ داده‌ای برای پردازش یا آموزش مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت استفاده نمی‌شود.

هوش مصنوعی ریکال Recall ویندوز

ChatGPT رایگان شد

نگاهی کوتاه به دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro؛ میان‌رده‌های جدید شیائومی با امکانات پرچمداران

بررسی لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3؛ اقتصادی و پرطرفدار