مهم‌ترین قابلیت‌های حذف‌شده از آیفون

اپل از سال ۲۰۱۰ تاکنون، برخی از ویژگی‌‌های گوشی‌های آیفون را تغییر داده یا کاملاً حذف کرده است. با شنیدن نام آیفون، چیز‌های زیادی در ذهن تداعی می‌شود؛ گوشی‌های باکیفیت، گران‌قیمت یا حتی حذف و تغییر برخی قابلیت‌ها. اما طرفداران گوشی‌های آیفون احتمالاً برخی از این قابلیت‌های حذف‌شده را به‌خوبی به‌خاطر دارند یا شاید برای تعدادی از آن‌ها دلتنگ هستند.
. تصمیم اپل به حذف شارژر از جعبه به‌ حدی خبرساز شد که حتی کاربران گوشی‌های دیگر را نیز تحت‌تأثیر قرار داد؛امروزه گاهی در گوشی‌های اقتصادی، از نمایشگر TFT استفاده می‌شود. اپل این نوع نمایشگر را در سال ۲۰۱۰ کنار گذاشت. آیفون ۳GS که کمتر کسی آن را به یاد دارد، آخرین گوشی اپل با نمایشگر TFT بود
. اپل با هدف نمایش رنگ‌ها به‌صورت شفاف‌تر و سرزنده‌تر، نمایشگرهای LCD را به گوشی‌های خود آورد. این تغییر باید رضایت کاربران آیفون را جلب می‌کرد، اما آن زمان اکثر کاربران می‌گفتند نمایشگر‌های LCD به اندازه‌ی TFT مقاوم نیستند و خواندن محتوای صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم آفتاب به سختی امکان‌پذیر بود.
.پلاستیک ارزان، سبک و بسیار انعطاف‌پذیر است و به‌همین‌خاطر، ماده‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. اگرچه در دنیای تمام‌شیشه‌ای گوشی‌های پرچم‌دار امروزی باورش سخت است، آیفون‌ها هم زمانی از پلاستیک ساخته شده بودند.
.اپل تا قبل از عرضه‌ی آیفون ۵، از پورت بزرگ و عریضی به نام ۳۰ پین برای گوشی‌های خود استفاده می‌کرد که برای شارژ دستگاه و اتصال آن به لوازم جانبی استفاده می‌شد. این درگاه قدیمی را نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ با آیپاد دیده بودیم
. آیفون X، اولین گوشی اپل محسوب می‌شود که به‌جای LCD، از نمایشگر OLED در آن استفاده شده بود. صفحه‌نمایش OLED نسبت به LCD، نازک‌تر و سبک‌تر است،یکی از تغییرات بحث‌بر‌انگیز در گوشی آیفون X نسبت به نسل قبل، حذف دکمه‌ی Home و Touch ID بود. اپل حسگر تشخیص چهره‌ی Face ID را جایگزین سنسور اثر انگشت کرد تا کاربران با استفاده از آن بتوانند گوشی خود را آنلاک کنند.

جمع‌بندی؛ آیا اپل مجدداً دست به تغییر قابلیت‌های آیفون می‌زند؟

اپل با حذف برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون در طول سال‌ها، نشان داده است که از گرفتن تصمیمات جسورانه و گاهی بحث‌برانگیز ترسی ندارد. برخی از این تصمیمات، مثل حذف شارژر از جعبه، با موجی از انتقادات روبه‌رو شدند، اما سر تصمیم خود ماندند و حتی رقبای خود را هم به همین راه کشاندند. از سوی دیگر، برخی از تغییرات مثل جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C با استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی کاربران و اهالی فناوری روبه‌رو شد. بعید نیست اپل روند حذف و تغییر قابلیت‌های آیفون را به همین شکل ادامه دهد و شاید قدم بعدی، حذف کامل پورت شارژ باشد.

نگاهی کوتاه به دو گوشی پوکو ایکس ۶ و X6 Pro؛ میان‌رده‌های جدید شیائومی با امکانات پرچمداران

بررسی لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3؛ اقتصادی و پرطرفدار

هارد (HDD) یا اس اس دی (SSD)

مزایای استفاده از استند مانیتور