آشنایی با قطعات روی برد موبایل بخش اول

برد گوشی یکی از مهم‌ترین اجزای داخلی این محصول به حساب می‌آید و وظیفه دارد تا بخش‌های مختلف مانند تراشه، رم، حافظه و دیگر قسمت‌ها را به هم متصل کند. در واقع این برد پل ارتباطی قطعات اصلی گوشی به حساب می‌آید و قطعات مختلفی را هم شامل می‌شود که در ادامه قصد داریم بیشتر به آشنایی با قطعات روی برد موبایل بپردازیم.

سوئیچ آنتن

سوئیچ آنتن قطعه‌ای در برد گوشی است که وظیفه دارد به دنبال سیگنال برای برقرار تماس و ارسال و دریافت پیام باشد. اگر این قطعه مشکل پیدا کند، گوشی دیگر امکان دریافت آنتن را نخواهد داشت و عملا از نظر استفاده از سیم کارت را مشکل مواجه می‌شود.

PFO

قطعه PFO به سوئیچ آنتن کمک می‌کند تا فرکانس‌های شبکه را قوی‌تر دریافت کند و به نوعی می‌توانیم این قطعه را تقویت کننده‌ای برای سوئیچ آنتن بدانیم.

آی سی شبکه

این قطعه وظیفه دارد امواج صوتی و رادیویی را مطابق با دستور CPU دریافت یا ارسال کند.

کریستال شبکه

این قطعه هنگام برقراری تماس خروجی فرکانس تولید می‌کند و در صورت خراب شدن این قطعه شما دیگر نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید.

VCO

این قطعه وظیفه دارد تا تاریخ، زمان و ولتاژ را به آی سی شبکه و البته CPU منتقل کند. در صورت خرابی این بخش گوشی هنگام تماس ارور Call Failed را نمایش می‌دهد.

فیلتر TX

این قطعه باید فرکانس را هنگام تماس‌های خروجی فیلتر کند.

رام گوشی

این قطعه وظیفه دارد تا سیستم عامل گوشی را بارگذاری کند و نباید آن را با رم اشتباه بگیرید. در صورت خراب شدن رام، گوشی نمی‌تواند سیستم عامل را اجرا کند و نهایتا روشن نمی‌شود.

رم گوشی

رم همان حافظه موقت گوشی است و می‌تواند دیتاهای فعلی را در خود نگه دارد و بلافاصله در اختیار قرار دهد. این یعنی مثلا رم گوشی اطلاعات برنامه اینستاگرام که باز است را نگه می‌دارد تا شما بتوانید واتساپ را نیز چک کنید و مجدد بدون بارگذاری مجدد به اینستاگرام برگردید.

آی سی پاور

آی سی پاور وظیفه دارد تا انرژی را از باتری دریافت کرده و در اختیار قطعات مختلف قرار دهد.

آی سی شارژ

این قطعه وظیفه دارد تا جریان برق را از شارژر و پورت شارژ دریافت کرده و به باتری انتقال دهد.

قطعات روی برد و موبایل بسیار می باشند، لذا در مقاله دیگری به بررسی بقیه قطعات برای شما خواهیم پرداخت.

آشنایی با قطعات روی برد موبایل ۱

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

چند راهکار برای افزایش عمر باطری آیفون