حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

کاربران زیادی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا گوشی شیائومی شارژ نمیشود ؟ اما پاسخ سوال چرا گوشی شیائومی شارژ نمیشه کمی پیچیده است و شما برای کشف دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی باید موارد زیادی را بررسی کنید. اما یک نکته مهم که پیش از آغاز بحث باید در نظر بگیرید اینکه بسیاری از روش‌هایی که در این متن آموزش می‌دهیم به طور عمومی برای شیائومی و تمام برندهای وابسته به این شرکت مانند پوکو و ردمی کارکرد دارند و مشکل شارژ نشدن گوشی پوکو یا ردمی جدا و متفاوت از گوشی‌های شیائومی نیست.

باتری خراب

اگر باتری گوشی شما کاملا خالی شده باشد و به هیچ روشی نیز به وصل شدن به پریز برق پاسخ ندهد، احتمال دارد دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی خرابی باتری باشد.
اتصال ضعیف: در مواردی ممکن است ضعیف‌بودن اتصالات شارژر و کابل آن علت شارژ نکردن گوشی شیائومی باشد. این مورد در گوشی های فست شارژ احتمال زیاد بعلت خرابی کابل گوشی شارژ نمی شود.

اصل نبودن آداپتور و کابل

یکی از مهمترین مشکلاتی که علت کامل شارژ نشدن گوشی شیائومی محسوب می‌شود به استفاده از آداپتورها و کابل‌های فیک مربوط است. توصیه می‌شود همواره از شارژر اختصاصی خود گوشی استفاده کنید و در صورت نیاز به تهیه کابل و آداپتور حتما از مراکز مجاز آنرا تهیه فرمایید.

آسیب‌های سخت‌افزاری

در مواردی دلیل شارژ نشدن گوشی شیائومی می‌تواند به مشکلات سخت‌افزاری مانند باتری، برد شارژ، فلت شارژ یا موارد و قطعات دیگری مربوط باشد. در چنین شرایطی چاره کار شما تنها مراجعه به مراکز معتبر تعمیرات گوشی است. گوشی های جدید را به هیچ عنوان به مراکز تعمیر غیر مجاز نبرید زیرا با تکنولوژی گوشی های جدید، تعمیر درست امری حیاتی است. می توانید برای این مبحث به منو تعمیرات موبایل ما سر بزنید.

ری‌استارت کردن گوشی

اگر علامت شارژ روی گوشی شما نمایش داده می شود ولی گوشی شما شارژ نمیشود می‌توانید از گزینه ری‌استارت کردن گوشی برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی پوکو و شیائومی استفاده کنید. در موارد بسیاری ممکن است دلیل مشکلاتی چون ۱۰۰ درصد نشدن شارژ گوشی شیائومی، موارد بسیار ساده نرم‌افزاری و برخی باگ‌های ابتدایی دستگاه باشد. در چنین شرایطی یکبار ری‌استارت کردن ساده گوشی می‌تواند منجر به بسته‌شدن تمام برنامه‌ها و اجرای گوشی در حالت عادی شود. برای رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی با این روش، باید دکمه پاور را نگهدارید و از بین گزینه‌های موجود، گزینه reboot یا restart را بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه به طور خودکار خاموش و مجددا روشن شود.

مشکل آداپتور

اگر کابل و آداپتور شارژر شما از هم جدا می‌شود، سعی کنید از سلامت آداپتور با اتصال آن به یک کابل دیگر یا استفاده از یک آداپتور دیگر (حتی از برندهای متفرقه) صرفا جهت اطمینان از سلامت آداپتور اطمینان حاصل کنید. ممکن است علت شارژ نشدن گوشی شیائومی در حالت خاموش به مشکل آداپتور مربوط باشد. این نکته گفتنی است که هیچ وقت از آداپتور و کابل متفرقه استفاده نکنید تا عمر باتری خود را زود از دست ندهید.

مشکل پورت شارژ گوشی

علت شارژ نشدن گوشی شیائومی در حالت خاموش می‌تواند به مشکل پورت دستگاه و اتصالات شارژر مربوط باشد. علی‌القاعده با اتصال گوشی به پریز برق، در صورتی که آداپتور و کابل و پریز سالم باشند، دستگاه باید شارژ شود. اما اگر کانکتورهای داخل پورت گوشی خراب باشند، باتری برق را دریافت نمی‌کند و از آنجایی که اتصال برقرار نمی‌شود، گوشی شارژ نخواهد شد.

آشنایی با قطعات روی برد موبایل ۱

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

چند راهکار برای افزایش عمر باطری آیفون